Abans de consumir circ, pensem
A DIARI

Abans de consumir circ, pensem

Marta Cots | 16 dic 2019

Ara un dels temes d'actualitat és valorar quin és el comportament que adopten les persones envers els animals. Els animals des del punt de vista de generacions passades, no eren més que això, animals. Per això, no hi havia cap mena de respecte envers ells, inclús si l'animal adoptava un mal comportament, era totalment acceptat maltractar-lo, argumentant que d'aquesta manera no tornaria a actuar igual. Des de principis de segle, afortunadament la situació ha canviat, s'han pres mesures; com és el cas de la prohibició de venta de gossos en supermercats com Carrefour, on antigament sí que es portava a terme aquesta pràctica.

El gran canvi va sorgir el 2008 amb l'arribada de la Llei de protecció dels animals, la creació del partit polític PACMA -Partit Animalista Contra el Maltractament Animal- el 2003 i l'abolició de les curses de braus a Catalunya, que va entrar en vigor el 2012. Amb tot, sembla que la societat ha pres més consciència i rebutja qualsevol acció violenta cap als animals, amb l'alè que aquests siguin respectats. Aquest canvi social es veu reflectit, en les més d'una vintena de manifestacions celebrades aquest any 2019 a la capital catalana i un total d'un centenar en tot l'Estat Espanyol.

La societat hem adoptat noves conductes cap als animals, som més respectuosos, però queda molt camí per recórrer. Sovint, estem recolzant el maltractament animal sense ser-ne plenament conscients, és el cas de quan comprem una entrada de circ i l'espectacle que s'ofereix a l'espectador es basa en números amb animals. L'acció d'acudir a aquest tipus d'esdeveniment, suposa un suport al maltracte animal, ja que les bèsties dels circs estan sotmesos a una gran quantitat d'hores d'ensinistrament, simplement perquè aquells qui els entrenen, rebin a canvi una compensació econòmica i aplaudiments del públic. Així doncs, només avançarem en la bona direcció i a un ritme més ràpid en la mesura que la societat siguem responsables i rebutgem aquest tipus d'acte o qualsevol altre de maltractament animal.

circ

animals